App Store Macerası

Yaklaşık bir ay önce Kargom Nerde programını yayınladım. Bu yazımda size hangi problemlerle nelerle karşılaştığımı ve bunlara nasıl çözüm bulduğumu veya bulamadığımı anlatacağım. Program ilk yayınlandığı zamanlar günde 20-30 kişi tarafından indiriliyordu. Gelen yorumların hepsi olumluydu. Ben de mutlu mesut iyi bir iş yaprığımı düşünmeye başlamıştım. Hatta ingiltered birisi programı satın aldığında herhalde ağzım kulaklarıma varmıştı. Sonra beklenmeyen bir şey oldu.

Evde klasik her zaman olduğu gibi bugün kaç kişi download etmiş diye bakıyordum. Birden program deli gibi indirilmeye başlandı. Deli gibi dediğim bana göre deli gibi. Birden kullanıcı sayısı 40 olmuştu. Allah Allah, ne olmuştu ki? Kardeşime bunu söylediğimde bana şunu dedi “Abi programın App Store un ana sayfasında” Anaaaaaaaaaa

Aslında iyi gibi gözüken şey şu güne kadar bana bir çok başağrısı sağladı. Bildiğiniz üzere hatasız program yok. Eğer bir program hatasız ise ya aşırı derece basittir veya yeterince test edilmemiştir. iOS da her program göçebilir. Siz ne yaparsanız yapın en iyi ihtimalle hafıza yetersizliğinden program yine göçer. Ama bunu normal kullanıcıya anlatabilmek zor. Program göçtüğü zaman yorumlar aşırı derecede acımasız oluyor. Alın size bir kaç örnek,

Uygulama kapanıyor ★
by satrianix – Version – 1.1 – Sep 14, 2015

Yükledim ve sildim

Kapaniyor ★
by Pnyrr – Version – 1.1 – Sep 16, 2015

Surekli kapaniyor

Çalışmıyor ★
by Ananızın kuzusu – Version – 1.2 – Sep 18, 2015

Bu denli hepsi bir arada bir kargo uygulamasının çalışmasın beklemek tabi ki aptallıktan öte değil. Daha PTT kargoyu bile bulamayan bir uygulamadan bahsediyoruz ki, bu uygulamayı ölçmek için gayet makul bir deneme. Denemeyin.

Eski versiyonda uygulamanın kapanmasının tek sebebi hatalı kargo numarası girişiydi. Sizce şu şekilde kargo numarası olur mu?

IB 827688 (boşluğa dikkat)

AY 621000

0507 xxx xx xx (telefon numarası)

507 xxx xx xx (tekrar)

12 32 152

13 1539 8571

Bazıları daha da ileriye gidip türkiyenin koduyla girmiş

0 | 00:00:39:439 | $ Adding Sürat Kargo +90538xxxxxxx
1 | 00:00:41:355 | $ Adding Sürat Kargo +90538xxxxxxx
2 | 00:01:12:487 | $ Adding Sürat Kargo +90 (538) xxx xx xx

İnsanın moralini bozan programı yanlış kullandığı halde çok acımasızca size saldırılması. Gerçekten millet olarak neden böyle olduk anlamakta güçlük çekiyorum. Hakaret etmeden derdimizi anlatamaz olduk.

Ben de bu hatayı gördükten sonra programa yazılan herşeyi ekstra kontrol ettikten sonra kargo sitesine yollamaya başladım ve program artık bu şekilde göçmemeye başladı. Bu sefer de diğer büyük sorunumuz başladı. iOS kullanmayı bilmeyen kullanıcılar.

Program kayıt edilmediği sürece sadece 1 tane kargo takibine izin veriyor. Ama buraya dikkat, isterseniz eski kargonuzu silip yenisini ekleyebiliyorsunuz. Programın sınırlandırması aynı anda sadece 1 tane kargo takibi. Kargoyu silmek de oldukça basit. Her iOS uygulamasında olduğu gibi girdinin üstüne gelip sağdan sola doğru kaydırıp ‘Sil’ i seçiyorsunuz. iOS u kullanan herkes bunun nasıl yapılacağını bilir. Çünkü email, notlar, alarm vs her yerde bu hareket kullanılıyor. Buna rağmen programı ilk kez açtığınız ekrana nasıl silineceğine dair resim bile koydum. Programdaki Sıkça Sorulan Sorular kısmına nasıl silineceğini yazdım. Buna rağmen gelen şu yorumlara bakar mısınız?

Eksik ★
by Aykutsahinnn – Version – 1.1 – Sep 11, 2015

Bir taneden fazla kargo kaydedilmiyor.

Sadece 1 kargo mu? ★
by Sayilgggg – Version – 1.3 – Sep 18, 2015

Program bu sürüm ile sadece bir kargo takibine izin veriyor. Yani çalışıyor mu diye bi kargo numarası girdiniz bitti 😴😴 ne o kargo noyu silerek ne de bir süre sonra başka bir kargonun durumuna bakamıyordunuz. 6 TL istiyor sonrası için. Bence bir çok kargoyu da takip edemiyor. Ama bilemem deneyemiyorsun ki arkadaşın gözünü para hırsı bürümüş 💸💸💸💸💸

Bu yorumları iyi niyetle yorumlama imkanınız var mı? Hele en son yorum, emojiler, alaycı ifadeler… Gözümü para hırsı bürümüş benim. Programı nasıl kullanıldığını bilmediği halde size bu şekilde ağır hakaret eden birisine ne diyebilirsiniz ki? Apple yorumlara cevap yazmanıza izin vermiyor. Bu ve bunun gibi yorumlar ne kadar yanlış olsa dahi orada ilelebet duruyor. Karşınızda size küfreden birsi var ve sizin yapabileceğiniz sadece iç geçirmek.

Peki böyle bir şeyle karşılaştığınızda ne yapacaksınız?

İlk başlarda kafaya çok takıyordum. Şimdi de moralimi bozmuyor değil ama email ile gelmeyen yorumları göz ardı ediyorum. Öbür türlü negatif yorumlar sizin içinizi kemiriyor. Karşınızdaki ne kadar haksız dahi olsa, yorum yapan kişiye veya o yorumu okuyanlara birşey yazamıyorsunuz. Yapacağınız tek şey size moral veren yapıcı eleştirilere kulak vermek. Mesela ilk programı alan İngiliz birisi muhtemelen şu yorumu yazmış

This is an awesome app for tracking any parcels you may have coming or even to check on parcels sent. It looks great with a simplistic style but also very feature packed! It has loads of post companies and even tries to match the tracking number but this can be a bit hit or miss but it’s very close and if it does not pick the right one it will list recommended ones and this has not failed me yet. There are no bugs that I have seen. I’d recommend this over Posted and Parcel that is on the App Store! Also the premium is lifetime and it’s not much and well worth the asking price!

Bunu görünce o kadar mutlu olmuştum ki. İnsanın yaptığı şeye değer verilmesini görmek çok güzel.

Yanlış anlamaya mahal vermemek için şunu da söyleyeyim. Türkçe App Store da çoğunlukla iyi yorumlar var. Bunlar insana gerçekten motivasyon sağlıyor.

Şahane ★★★★
by NuRuNB – Version – 1.1 – Sep 17, 2015

Tek kargo takibi dışında süper.. Zaten devamlı kargo ile uğraşan için ise 5₺ çok para değil.. Bu tarz uygulamalara bayılıyorum.

Harika ★★★★★
by İrişko – Version – 1.1 – Sep 14, 2015

Normal surumunde 1 kargodan fazlasi takip edilmiyor fakat benim gibi surekli internetten ve yurt disindan alisveris yapiyorsaniz gercekten hayatinizi kolaylastiriyor aninda sorunlarla ilgili mesaj attigimda 1 saat gecmeden cevao aldim bu konuda destekleride gercekten harika bence 5 yildizlik bi uygulama gercekten hakediyor

Nazik insanlar olduğunu görmek insana moral oluyor. 4 yıldız olsun 5 yıldız olsun, adil yorum olduğunda bu size gerçek fikir veriyor.Mesela ilk iOS 9 çıktığında iPad ler ile alakalı ciddi bir sorun olmuştu. Satın alma gerçekleşirken program göçüyordu. Allah’tan bu sorunla karşılaşan kişi oldukça iyi niyetliydi. Bir önceki kullanıcı gibi ‘gözümü para bürüdüğünü’ düşünseydi, kim bilir App Store a neler yazardı. Ama bunun yerine çok nazik bir şekilde bir mesaj attı. Apple da programın yeni versiyonunu hata nedeniyle hızlı onayladığından, 1 gün sonra sorunu düzeltildi. Hata düzeltildikten sonra da ayrıca bu kullanıcı bana teşekkür mesajı attı. İşte bu tip insanlar yukarıda yazdığım insanları görmemezlikten gelmemi sağlıyor.

Program şu haliyle tabii ki muhteşem değil. Renkleri, ikonu veya desteklediği kargo sayısı da az olabilir. Ben bir dizaynır olmadığım için programın arayüzü hakkındaki her eleştiriye açığım. Gelen yapıcı eleştiriler sayesinde programı geliştirmeye devam ediyorum. İnşallah en yakın zamanda WatchOS 2 desteğini ve iOS 9 ile gelen bir kaç ek özelliği daha ekleyeceğim.

Buraya kadar okuduysanız herhalde çok sabırlı bir okuyucusunız. Bunları niye yazdın be adam diye düşünebilirsiniz. Sadece bir yere yazayım da içimde kalmasın diye düşündüm. Bloglar bunun için değil mi🙂

Leave a Reply

